onsdag 4. november 2009

Ny energi, nytt skjerf

Mennesker. Fellsskap. Det er rart hvordan den rette kombinasjonen gjør at man kan dra tilbake i tid.

jeg har vært i Mandal i helgen. På Hald-reunion. Og det var akkurat som før. Henge i stuen, i sofaen. Herlige mennesker rundt på alle kanter. Vente på maten, stå i kø i døråpningen. Sitte ved bordet, på plassen min. Akkurat som før.
Det er godt å sette seg litt tilbake. Bare la minnene velle frem. Kjenner freden og lykken senke seg. Det er et trygt sted å være. På Hald. Med venner. Det gir meg krefter.

Så er det tilbake til hveradgen. Jeg reiser hjem. Hjem til London. For det er der "hjem" er nå. Og jeg kjenner at jeg stusser litt på spørsmålet når folk spør hvordan det var å komme hjem. Jeg vet faktisk ikke helt hva de mener - hjem til Norge, eller hjem til England igjen etter å ha vært i Norge en tur? Hvor nå "hjem" er så har jeg det i hvertfall fint begge steder. Jeg er heldig med den.

Her i London er livet tilbake til det vanlige, klar for en ny uke. Energilageret er oppe igjen. Det arbeides i kirken. Forberedes. Databasen og kirkens kontaktliste har omsider blitt oppdatert. Det tok meg noen dager og det gjenstår forstatt å se hvor mange mailaddresser som faktisk fungerer. Snart er det ungdomsgruppe, husbesøk, KidzClub og KidZone.

Været skifter. Julen nærmer seg. Det blir kaldere. Jeg har begynt å strikke. Det blir spennende å se om jeg får meg et nyss, nesten litt avansert, skjerf før jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar